Problem z klimą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rmaslach
    Classic
    • 2011
    • 9

    Problem z klimą

    mam propozycję następującą:

  • brzydkazaba
    Classic
    • 2010
    • 23

    #2
    Problem z klimą

    Witam,
    Pacjent
    Skoda Octavia Kombi 1.9TDI ASV
    Climatronic

    Mam problem z klimą. Jak na dworze jest bardzo ciepło tak około 33 stopni i stoję w korku czy na światłach to wyłącza mi się klima. Sprawdziłem że na postoju jak włączę klimę to na chwilę włączają sie wentyle i za chwile sie wyłączają co powoduję wyłączenie sprężarki. Jak włączą sie wentyle (załączy je czujnik na chłodnicy) to sprężarka rusza. Jak się zatrzymają to sprężarka też. Wygląda na to jakby brakowało 2 biegu wentyli przy włączonej klimie. Zmostkowałem piny od wtyczki od czujnika przy chłodnicy i oba biegi chodzą. Czy jest jakiś sposób żeby potwierdzić lub wykluczyć uszkodzenie sterownika wentylatorów? Jak temperatura na zewnątrz jest poniżej 30 stopni lub jak cały czas jadę to problem nie występuję. Sprawdziłem też wieczorem jak trochę sie ochłodziło (29 stopni ) że po włączeniu klimy wentyle cały czas chodzą normalnie i klima chodzi poprawnie.

    Bardzo proszę o pomoc. Bo pomysły mi się skończyły a w piątek wyjeżdżam na wakacje.

    Komentarz

    • Trojan
      Drive
      • 2014
      • 43

      #3
      sprawdź bezpiecznik na akumulatorze 30A ja miałem go przepalonego i miałem podobny objaw wymiana pomogła

      Komentarz

      • brzydkazaba
        Classic
        • 2010
        • 23

        #4
        Dzięki za podpowiedź. Okazało się że przepalony był bezpiecznik nr 6 w skrzynce na akumulatorze (blaszka 40a), Na razie wstawiłem blaszkę 30a bo innej nie dostałem i klima chodzi cały czas.

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          Zamieszczone przez brzydkazaba
          Dzięki za podpowiedź. Okazało się że przepalony był bezpiecznik nr 6 w skrzynce na akumulatorze (blaszka 40a), Na razie wstawiłem blaszkę 30a bo innej nie dostałem i klima chodzi cały czas.
          W aso 14 pln

          Szukaj tej części N 104 249 02

          Komentarz

          • pekool
            Rider
            • 2012
            • 321
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Witam
            ja sie podepne do temaru zeby nie zakladac nowegu. U mnie jes troche inny problem, chyba pada mi lozysko sprzegla sprezarki. Objawy wygladaja nastepujaco: jak jade bez wlaczonej klimy jest silnik pracuje normalnie, a jak wlacze klime i to po jakims czasie slychac takie rytmiczne popiskiwanie z okolic sprezarki i jak wylacze klime a silnik pracuje to popiskiwanie slychac nadal. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika cisza. Teraz moje pytanie: czy da sie sie odczytac model spreazrki bez kanalu ? bo podobno wychodzily dwa modele spreazarek do O1, bede wdzieczny za pomoc
            pekool

            Komentarz

            • opermon
              Rider
              • 2008
              • 318
              • Octavia II (1Z3)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Zamieszczone przez pekool
              Teraz moje pytanie: czy da sie sie odczytac model spreazrki bez kanalu ? bo podobno wychodzily dwa modele spreazarek do O1, bede wdzieczny za pomoc
              U mnie bez problemu da się odczytać nr, nazwę itp ze sprężarki bez kanału. Z boku od strony chłodnicy jest nalepka ze wszystkimi danymi, chyba że na twojej sprężarce uległa destrukcji. Inny sposób to np telefon do jakiegoś serwisu i może po nr Vin Ci powiedzą co masz w aucie, ja tak robiłem np jak nie wiedziałem jaki mam wymiar tarcz.
              Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

              Komentarz

              • pekool
                Rider
                • 2012
                • 321
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                opermon, ty kolego masz benzynke a w tdi nie ma tak latwo, na wierzchu jest pompa wspomagania, pod nia alternator a dopiero pod nim sprezarka i niestaty bez kanalu sie nie da odczytac :?
                pekool

                Komentarz

                Pracuję...